Let op! Geld lenen kost geld Let op! Geld lenen kost geld.
Ga naar pagina inhoud

Betaalpauze

Wij begrijpen dat u vragen heeft over de betaalpauze. Deze hebben wij voor u op een rijtje gezet. Wij verzoeken u vriendelijk deze eerst te bekijken en vooralsnog geen contact op te nemen met onze Klantenservice. Dank voor uw begrip.

Wat houdt de betaalpauze in?

Klanten die geraakt worden door het coronavirus en gebruikmaken van Financial Lease bij Alpha Credit Nederland krijgen een betaalpauze van 6 maanden voor rente en aflossing.

Klanten die geraakt werden door het coronavirus en een Consumptief Krediet hebben bij Alpha Credit Nederland, DEFAM, GreenLoans of Credivance konden tot en met 31 juli 2020 een betaalpauze van 3 maanden aanvragen voor rente en aflossing.

Wanneer kom ik in aanmerking voor deze betaalpauze?

U kwam in aanmerking voor de betaalpauze indien de coronacrisis u raakte en u hierdoor verwachtte in betalingsproblemen te komen. In enkele gevallen was het mogelijk dat u niet in aanmerking kwam voor de betaalpauze. Bijvoorbeeld als er sprake was van fraude of een uitwinningsprocedure, kon het zijn dat u niet aanmerking kwam. Vanaf 1 augustus 2020 is het niet meer mogelijk om de betaalpauze aan te vragen voor uw Consumptief Krediet.

Geldt de betaalpauze ook voor nieuwe leningen of een verhoging van leningen?

Nee, voor Consumptief Krediet was het alleen mogelijk om een betaalpauze aan te vragen als uw contract vóór 1 april 2020 was ingegaan of uitbetaald. Voor nieuwe Financial Lease contracten geldt de betaalpauze als deze vóór 22 maart 2020 is uitbetaald.

Hoe lang geldt de betaalpauze?

Vanaf 1 augustus 2020 is het niet meer mogelijk om de betaalpauze aan te vragen. Als u voor die tijd de betaalpauze heeft aangevraagd en heeft ontvangen, hoeft u drie maanden geen maandtermijn te betalen.

Waarom wordt de betaalpauze niet verlengd?

De betaalpauze was een tijdelijke oplossing na de uitbraak van het coronavirus en kan niet verlengd worden. Inmiddels vindt er versoepeling plaats van de coronamaatregelen en is er meer duidelijkheid over de steunmaatregelen vanuit de overheid. Dat geeft ons reden om de betaalpauze niet meer aan te bieden. Als u uw maandlasten voor uw lening niet kunt betalen, is er mogelijk sprake van een structureel probleem. Wij kijken dan graag naar uw persoonlijke situatie om samen een oplossing te zoeken.

Wat moet ik doen als ik na de betaalpauze mijn maandlasten nog steeds niet kan betalen?

Verwacht u dat het na de betaalpauze nog steeds moeilijk wordt om uw maandtermijnen te betalen? Neem dan contact op met onze medewerkers van de afdeling Klantbeheer. We vinden het belangrijk dat uw lening ook na de betaalpauze bij uw financiële situatie past en kijken graag samen of er een andere passende oplossing is. Kijk op de website van het label waar u een lening heeft afgesloten voor de telefoonnummers.