Let op! Geld lenen kost geld.

Credivance stopt: ALFAM blijft de hypotheekmarkt bedienen met het merk DEFAM

maandag 25 september 2017

ALFAM bundelt vanaf 1 oktober 2017 de krachten van haar merken Credivance en DEFAM. Vereenvoudiging van processen, technische ontwikkelingen in de markt en de wens om via één merk de markt te bedienen zijn redenen voor deze strategische keuze.

Achtergrond
In 1981 is DEFAM gestart met het aanbieden van consumptief krediet via het intermediaire kanaal. Vanuit de markt ontstond tien jaar geleden behoefte om de hypotheek gerelateerde markt apart te bedienen. Waar DEFAM zich richtte op de oversluitmarkt en automarkt, werd Credivance geïntroduceerd voor het ontginnen van de hypotheek gerelateerde markt. Destijds is gekozen om beide merken met een eigen propositie in de markt te zetten. Credivance had als doel om zaken, anders dan de aankoop van de woning, te financieren met kort geld (CK). Door looptijd en levensduur van de lening op elkaar af te stemmen ontstond er met Credivance een passend totaaladvies met dé juiste mix & match van hypotheek en Consumptief Krediet.

Focus op één proces
Door aanscherping van wet- en regelgeving is er een betere financieringsbalans in de hypotheekmarkt ontstaan en is de noodzaak voor een aparte propositie voor Credivance overbodig geworden. Stoppen met Credivance en de introductie van DEFAM in de hypotheek gerelateerde markt, zorgt ervoor dat de focus van ALFAM op één proces kan komen te liggen. Hierdoor kunnen we in de toekomst slagvaardiger en efficiënter opereren, gemakkelijker innoveren en de dienstverlening aan de distributiepartner en hun klanten verbeteren.

‘Verantwoorde keuze voor u en uw klant’
Vanaf 1 oktober is DEFAM beschikbaar voor de hypotheek gerelateerde markt, zo kan zowel de huizenmarkt, de automarkt en de oversluitmarkt worden bediend.