Lees hier alles over de compensatieregeling

ALFAM gaat particuliere klanten compenseren. Lees hier alles over de regeling.

Compensatie variabele rente doorlopende kredieten

Heeft u vanaf 1 januari 2008 gebruikgemaakt van een doorlopend consumptief krediet met variabele rente? Dan krijgt u mogelijk compensatie. Klanten die in aanmerking komen, krijgen van ons automatisch bericht. U hoeft geen contact met ons op te nemen. Bent u geen klant meer en denkt u in aanmerking te komen voor compensatie? Dan verwachten we dat u zich halverwege 2022 kunt aanmelden voor de compensatieregeling. Hieronder kunt u meer lezen over deze compensatieregeling en zich aanmelden voor e-mailupdates.

U kunt zich hier inschrijven voor de e-mail updates om op de hoogte te blijven.

Wat kunt u verwachten?

Heeft u een doorlopend consumptief krediet met een variabele rente? Dan komt u mogelijk in aanmerking voor compensatie. Het verschil tussen wat u heeft betaald en had moeten betalen tellen we, maand voor maand, bij elkaar op. Is dit €50 of meer? Dan krijgt u compensatie.

Wanneer krijgt u bericht van ons?

We willen alle klanten die in aanmerking komen voor compensatie benaderen. We verwachten dit in de loop van 2022 te doen. Bent u geen klant meer bij ons en denkt u in aanmerking te komen voor compensatie? Dan kunt u zich halverwege 2022 aanmelden voor de compensatieregeling. Via de e-mail updates houden we u hiervan op de hoogte.

  • Schrijf u hier in voor onze e-mail updates over deze regeling.

Waarom deze regeling?

Volgens het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) heeft ABN AMRO in bepaalde gevallen de rente op de doorlopende consumptieve kredieten met een variabele rente te weinig laten meebewegen met de marktrente. Samen met de Consumentenbond heeft ABN AMRO een compensatieregeling getroffen voor alle klanten van ABN AMRO, ALFAM en ICS die hierdoor benadeeld zijn. Deze regeling geldt dus ook voor de doorlopende consumptieve kredieten van de labels DEFAM, Alpha Credit Nederland en Credivance.

Wanneer weet u hoeveel compensatie u krijgt?

De berekening van de compensaties is ingewikkeld en kost tijd, want die is voor elke klant uniek. We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk te informeren en verwachten eind 2022 alle klanten die in aanmerking komen gecompenseerd te hebben. Komt u in aanmerking voor compensatie en bent u aan de beurt? Dan krijgt u automatisch bericht per brief. U hoeft zelf nu niets te doen. Bent u geen klant meer bij ons en denkt u in aanmerking te komen voor compensatie? Meld u dan aan voor de e-mail updates. We informeren u zodra u zich kunt aanmelden voor de compensatieregeling.

  • Schrijf u hier in om voor onze e-mail updates over deze regeling.

Veelgestelde vragen

Vragen en contact

Staat uw vraag hier niet tussen? Dan kunt u contact opnemen met ons team Compensatieregeling Variabele Rente via 088 – 226 2606. U kunt ons bereiken op werkdagen tussen 8.00 uur en 17.30 uur.